Analytics & CRO Specialist

Word jij gelukkig van een combinatie van e-commerce en cijfers? Bouw je graag mee aan een ultieme online beleving voor onze klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou. Bij CEWE Benelux, de lokale afdeling van Europa’s grootste fotoservice, zijn we op zoek naar versterking van Team Digital (zeg maar het e-commerce team).

Als Analytics & CRO Specialist voorzie je het team van de juiste data en insights, om samen te zorgen voor de beste Customer Journey. Op basis van jouw inzichten, dashboards en A/B-testen optimaliseer je de conversie van onze webshops en wordt de online ervaring van een klant vormgegeven en verbeterd. In deze functie ben je de vraagbaak voor het team als het gaat om webdata (Analytics / Optimize / Google Tag Manager etc.).

Je werkt in het multidisciplinaire team samen met o.a. Webshopmanagers, Developers en Marketeers om op basis van data en inzichten onze klanten een optimale ervaring te bieden. Je bent analytisch sterk en weet uit complexe datasets de juiste inzichten te halen en belangrijker om te zetten in concrete actie- en verbeterpunten. Je denkt kritisch na over zaken en bent ook niet bang om deze te uiten met een juiste onderbouwing. Je hebt een passie voor cijfers en fact-based werken en deinst niet terug voor technische vraagstukken rondom webanalytics. Je weet jouw enthousiasme voor webanalytics ook goed op anderen over te brengen.

Een aantal van je werkzaamheden:

  • Inrichten en verbeteren van onze Analytics-implementaties
  • Analyseren van het bezoekersgedrag om hiermee de webshops en de online-kanalen te verbeteren
  • Het team voorzien van de juiste data en insights van de Benelux websites
  • Uitvoeren van A/B-testen op basis van hypotheses, web-data of input van je collega's
  • Project-owner zijn van CRO

Dit ben jij:

  • Je hebt enige jaren ervaring in de wereld van e-commerce.
  • Alles wat je doet, benader je vanuit het perspectief van de klant.
  • Je hebt een scherp en analytisch vermogen en houdt van cijfers
  • Je signaleert kansen en handelt ernaar; je bent niet afwachtend maar begint zelf en weet de rest van de organisatie mee te nemen
  • Je bent zelfstandig, maar evengoed een teamplayer.
  • Je hebt een flexibele instelling met een gezonde dosis humor en enthousiasme.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift. Een goede beheersing van de Duitse taal is een pre.

Enkele vereisten:

  • Je hebt minimaal 2-3 jaar werkervaring in een gerelateerde functie aan bureau- of klantzijde.
  • Je hebt basiskennis van HTML, CSS en JavaScript.
  • Je weet hoe je A/B-testen opzet en hebt een sterk gevoel voor analyse en statistiek
  • Je hebt uitgebreide ervaring met Google Analytics en kennis van Google Tag Manager, ervaring met Adobe Analytics is een pré

Wat bieden wij:

  • Je komt terecht in een dynamisch team, met VrijMiBo en toffe teamuitjes
  • Je maakt deel uit van Team Digital binnen het Marketing & E-commerce team. Je thuisbasis is ons kantoor in Nunspeet, maar regelmatig ben je dan ook op bezoek bij onze collega’s in Mechelen (België).
  • Veel ruimte voor eigen initiatief en kansen om jezelf en de functie verder te ontwikkelen
  • Marktconform salaris met ruimte voor een persoonlijk opleidingsbudget om jezelf verder te ontwikkelen
  • Je krijgt uiteraard ook een laptop en telefoon.

Solliciteer nu