In 2005 introduceerde CEWE Fotoservice het CEWE FOTOBOEK; een boek waarin je jouw digitale foto’s kunt laten afdrukken. Voor die tijd een behoorlijk innovatief idee, dat zijn sporen nog moest verdienen. Ruim twaalf jaar later gaat het CEWE fotoboek in diverse soorten en maten als een warm broodje over de toonbanken van 24 Europese landen. Eind september rolde het 50 miljoenste (!) CEWE FOTOBOEK over onze productiemachines én belandde uiteindelijk – via de toonbank van fotopartner Fnac. – in de handen van Dhr. Maclere. Hij was de gelukkige klant die dit bijzondere exemplaar in ontvangst mocht nemen.

Fotoboek van Tanzania
Het vijftig miljoenste CEWE Fotoboek is een boek vol foto’s van een reis door Tanzania. Dhr. D. Maclere vertelt: “Als ik terugkom van mijn reizen, kan ik vaak niet wachten om me op mijn foto’s te storten. Ik vind het heerlijk om de foto’s te bekijken, te sorteren en – indien nodig – te bewerken. De foto’s voeren me weer even helemaal terug naar de reis. Als ik alle foto’s heb geselecteerd en bewerkt, krijgen ze vervolgens een mooi plekje in mijn fotoboek.” Het feit dat er anno 2017 nog altijd zoveel fotoboeken worden afgedrukt, zegt alles over de kwaliteit en de beleving van het product. Ook dhr. Maclere vindt het fotoboek een duidelijke meerwaard hebben: “Ik weet zeker dat ik over twintig jaar nog steeds fotoboeken maak. Het is toch niet leuk om door je dierbare herinneringen te moeten scrollen op je pc? Een fotoboek heeft veel meer emotionele waarde. Je herinneringen zijn gebundeld in een fysiek product, dat maakt het zo prachtig!”, aldus dhr. Maclere.

Trots
Natuurlijk zijn we als organisatie behoorlijk trots dat er maar liefst vijftig miljoen fotoboeken zijn gedrukt. Dat betekent namelijk dat er heel veel herinneringen zijn gebundeld van vele huishoudens in Europa. Patrick Berhouwer, Managing Director International bij CEWE benadrukt eveneens hoe belangrijk het CEWE FOTOBOEK voor CEWE als organisatie is: “Het CEWE FOTOBOEK werd al gauw het vlaggenschip van ons bedrijf en staat voor veel mensen symbool voor het CEWE merk. We hebben het fotoboek gestaag ontwikkeld, waarbij we voortdurend nieuwe papiersoorten, formaten en effecten hebben toegevoegd. Altijd met de emotie van en meerwaarde voor onze klanten in het achterhoofd.” Een voorbeeld waar innovatie en emotie elkaar raken, is bijvoorbeeld de mogelijkheid om video’s te integreren in je fotoboek. Het is toch fantastisch als je jouw CEWE FOTOBOEK letterlijk tot leven kunt brengen middels je eigen gemaakte video’s?

CEWE van en voor de Europeanen
Hoewel CEWE van oorsprong een Duits bedrijf is, zijn we inmiddels actief in 24 Europese landen. Daarmee is CEWE een bedrijf dat de dierbare herinneringen van alle Europeanen zo kwalitatief hoogwaardig mogelijk wil vastleggen. De intensieve samenwerking met de verschillende partners speelt daarin een belangrijke rol – dat blijkt wel uit het feit dat dhr. Maclere zijn CEWE FOTOBOEK via Fnac in ontvangst mocht nemen.

Wij zeggen: op naar het 100 miljoenste CEWE FOTOBOEK!

Oh enneh… wist je dat, als je een CEWE FOTOBOEK besteld, je ervan bent verzekerd dat jouw fotoboek op een verantwoorde manier wordt geproduceerd? We ontwikkelen het CEWE FOTOBOEK namelijk volledig klimaatneutraal. Wel zo’n prettige gedachte!